Dagen begyndte kl. 8.00, da der var mange forberedelser at tage sig af. Planen for formiddagen var simpel: få tømt bilen og stille bagagen på plads. Selvom det var en sejltur, havde jeg ikke glemt at tage den praktiske opgave med at veje min kuffert. Den vejede omkring 26 kg, hvilket var ret tungt, men det var ikke så meget på grund af tøj og udstyr. I stedet var det madvarer, der fyldte godt ud i vægten: 13 pakker torskerogn, 6 dåser makrel i tomat og 500 g rugbrød. I alt var madvarerne omkring 3,5-4 kg. Det var en ekstra detalje, jeg havde taget med for at kunne holde mig selv forsynet under etaperne de kommende dage.
Jeg skulle sejle med Stena Line kl. 11.30, og som planlagt, kørte jeg fra Hjallerup kl. 9.45. Jeg havde aftalt med en ven, som bor i Frederikshavn, at jeg kunne stille bilen hos ham i de næste to uger. Dette gjorde, at jeg kunne rejse lettere og undgå at skulle køre frem og tilbage til færgen. Jeg regnede med at være hos ham omkring kl. 10.20-10.30 og kunne hurtigt få parkeret bilen og gå videre til færgen.
Kl. 10.22 var jeg tjekket ind og kunne begynde at vente på boarding. Med god tid til at slappe af, kunne jeg nyde den ventetid, mens jeg fik et kort øjekast på de sidste opgaver og dagens planlægning. Min kollega, som skulle videre til Varberg fra Göteborg, ankom også før afgang.
Kl. 11.20 sad jeg endelig komfortabelt på mit reserverede sæde i færgen og kunne begynde at slappe af og nyde overfarten. Den var blevet til en velkommen pause efter en morgen, der havde krævet lidt ekstra forberedelse. Mens vi nærmede os Göteborg, var tankerne allerede begyndt at vende sig mod det næste skridt i dagens rejse.
Efter ankomsten til Göteborg planlagde jeg at tage en taxa til mit hotel – Scandic Europa, som lå lige overfor hovedbanegården. Taxi-turen viste sig at blive en smule mere eventyrlig, end jeg havde regnet med. På grund af vejarbejde og tæt trafik, tog chaufføren nogle alternative, men ikke-tilladte ruter for at spare tid. Jeg blev en smule nervøs, da han kørte et par hundrede meter på en strækning, der normalt er tiltænkt sporvogne, men han forklarede, at det var den hurtigste vej. På trods af den lidt usædvanlige rute var jeg glad for at være fremme, da jeg kunne mærke den lange rejse begyndte at tære på energien. Taxaen kostede mig 300 SEK.
Jeg var fremme på hotellet kl. 15.35. Hotellet var rart og komfortabelt – et fint sted at tilbringe de næste dage (6 dage). Jeg fik pakket lidt ud og tog torskerognen og makrellen ud af kufferten, så de kunne blive opbevaret korrekt.
Efter at have slappet lidt af, gik jeg videre mod centralstationen kl. 17.30 for at finde ud af, hvordan jeg bedst kunne komme til morgendagens butik. Jeg ville gerne have alt planlagt og være forberedt på den næste arbejdsdag. Det var blevet en lang dag med rejse, og det var rart at få ordnet de sidste praktiske ting, inden jeg kunne slappe af for aftenen.
Kl. 22.00 gik jeg i seng. Jeg skulle tidligt op, da jeg skulle tage bussen kl. 6.45 for at være fremme ved butikken omkring kl. 7.45. Det var en dag, der havde krævet en god del planlægning og rejse, men jeg havde også været effektiv med at få det hele til at hænge sammen.
På trods af den lange rejse og alle forberedelserne, følte jeg mig godt forberedt og klar til de kommende dage. Jeg havde også taget min søvnapnømaskine med, som skulle hjælpe mig med at få en god søvn i de næste to uger, hvor jeg skulle bo på 2 hoteller i hovedparten af ugen, samt en enkelt overnatning inden retursejladsen. Det var en vigtig del af at sikre mig selv den nødvendige energi til at kunne arbejde effektivt og få det bedste ud af rejsen.